Monday, August 8, 2011

اطلاعيه هاي مهاجرين غير قانوني در ايران ويژه طرح سرشماري مراحل چهارگانه

قابل نوجه اتباع افغاني متاهل دارنده برگ خروجي با اعتبار شهريور و مهر سال 1390
 اطلاعيه
با توجه به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان و نظر به اينكه مقرر است به پاس تقدير از اتباع افغاني كه از طرح قانونمند شدن حضورشان در جمهوري اسلامي ايران با مراجعه به موقع خود به شعب تعيين تكليف استقبال نموده اند، مساعدت لازم صورت پذيرد . لذا اين افراد مخيرند يا نسبت به بازگشت در تاريخ هاي تعيين شده به كشور افغانستان و دريافت رواديد در محل و زمان تعيين شده در برگه اقدام نمايند كه در اينصورت از پرداخت مبلغ 300 يورو وثيقه رواديد معاف خواهند بود و در غير اينصورت خروج آنها به تاخير خواهد افتاد و لازم است براي تعيين نوبت جديد با دردست داشتن برگه هاي صادره به شعبه صادركننده برگه در استان محل سكونت مراجعه نمايند.
روابط عمومي
اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي


اطلاعيه ويژه مجردين
به اطلاع آندسته از اتباع افغاني مجرد دارنده برگه بازگشت به افغانستان كه از فراخوان دولت جمهوري اسلامي ايران جهت حضور قانونمند ، استقبال نموده و برگه خروج دريافت كرده اند مي رساند در صورتيكه در زمان مقرر از كشور خارج شوند ، به هنگام مراجعه به نمايندگي تعيين شده جمهوري اسلامي ايران در افغانستان از پرداخت مبلغ 300 يورو وثيقه رواديد معاف خواهند بود.
روابط عمومي
اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي

به نظر مي رسد كه دوستان ايراني در پي توافق با نمايندگان مجلس افغانستان و آنهم به احتمال زياد مثل هميشه با دريافت امتيازاتي اين اطلاعيه را منتشر كرده اند. همانطور كه درگذشته ديده ايم ايران همواره از حضور مهاجرين افغاني در ايران به عنوان پتكي بر فرق دولت افغانستان استفاده نموده اند تا بتوانند اميال و خواسته  هاي خود را در افغانستان به ثمر برسانند. گرچه تلخ است و لي اميد مي رود كه امتيازات دريافت شده از افغانستان اين كشور را زير سلطه ايران نياورد. كه ظاهرا در ادامه همينطور خواهد بود.